"Chilla pappa"

Äntligen! Idag är jag ledig! Eller ja, iallafall på dagen. Ska iväg ikväll och jobba en liten sväng om jag inte hittar någon som vill hoppa in. Är ju bjuden på födelsedagsfest ikväll. Annars får jag gå dit och vara nykter, gå till jobbet och sen börja festa. Funkar ju det också.

Idag har jag tänkt att jag ska städa en del. Blir helt matt när jag ser hur det ser ut men har inte orkat göra något nu när jag jobbat hela veckan. Har varit helt slut. Sleten helt enkelt! Nu har jag ju helt plötsligt helgen ledig så då kan jag ju hinna med att göra lite saker. Visade sig att jag inte kan åka till Åmål. Pengarna räcker inte till. Och hade dem gjort det så hade jag bara kunnat vara där typ en natt och sen varit tvungen att åka igen. Jaja, skit som händer.

Blöhööö, saknar vänner i Åmål. Men jag saknar inte Åmål! Dretställe och jag börjar känna igen det här i Töcksfors. Men det är klart, det är ett litet ställe och då får man stå ut med massa mas. Ända så vill jag inte bo i en stor stad. Det hade inte alls gått.  Skulle sluta med att man ser mig springa runt i cirklar någonstans och hittar inte hem. jag menar, jag blir ju stressad av att se alla galna norska här på shoppingcentret i töcksfors. Jag vill nästan ställa mig och skrika
" Men för fan! tat lugnt!" Dem beter ju sig som om affären skulle brinna ner i vilken sekund som helst. Så nej, ingen storstad här inte.

haha kom att tänka på en sak jag gjorde i mina unga år. På tal om "tat lugnt".
Jag är 16 och kommer hem" lite" full. Jag kommer hem flera timmar för sent. Pappa är rosenrasande och skriker
"vart fan har du varit Erika Runelid!! förstår du inte hur oroliga vi har varit?" och jag häver hur mig " aschå pappa chilla! jag är ju hemma nu!"  och nu bör man ju veta att i det läget häver man inte ur sig " pappa chilla" till min far när han är så förbannad. Men jag fick han att skratta iallafall! Så nu när han är förbannad på mig ibland så brukar jag säga så. Slutar med att han fnittrar och säger " ge dig nu det är *fniss* allvarligt detta!"

Kul fakta. kanske inte men jag var tvungen.



Nu ska jag simma i duschen och sjunga halsen av mig. Såklart! Som vanligt när jag är ensam hemma.
Tata!




You’re the perfect drug when it hurts like hell..





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0